torsdag 10 juli 2014

Måste varit 45 grader varmt här!

Det var säkert bara lite över eller runt 30 grader, men på tomten här på landet så är det våldsamt varmt i solen på visa ställen. Det gick inte att vara ute om man inte satt i skuggan knappt!

Så, konstnärligt har det varit en rätt avslappnad vecka. Jag har inte övat teckning alls. Dumt dumt. Men så blir det väl lätt när man överladdar och tänker man skall göra massa, men sedan inte riktigt har inspirationen att göra något. Ibland tittar jag på en del saker jag ritat och undrar, hur i helsike _orkade_ jag göra det där. Det krävs så mycket koncentration. Och det enda svaret är att man har flow. Flow är vad som får det att bli något.

Och vikt och kostmässigt då. Det går ÄNTLIGEN åt rätt håll igen. Men jag tänker inte ropa hej ännu, lite mindre vatten i kroppen nu gissar jag, av helt naturliga skäl också. Men det rör på sig i alla fall och det är jag tacksam för. Det känns så otroligt mycket i kroppen om man är svullen eller inte, saker sitter bra, vs trångt bara på några få kilos skillnad.

Potatismjöl, eller potatisstärkelse. Min reflektion efter ca två veckor med metoden... eller om det är en och en halv? Vet inte om det beror på det, men jag känner min lite mättare, och det märks att det händer saker i tarmen. Det har ju rört sig i vikten, men det är för tidigt att avgöra om det är det som hjälpt eller vad det kan vara. Men det känns som något som är bra att göra, det känns som det kan vara något kroppen gillar!

Andra effekter av lchf sedan start: Ansiktet och mina finnar håller på att klarna upp, det kommer då och då en och annan, men det är mycket mindre angrepp och huden känns mjukare, fuktigare och inte torr, och inte heller för fet. Det är balans i huden bättre! Och det känns som om ansiktet är mindre svullet på det hela, mindre påsar under ögonen, friskare utseende.

Och såklart - ljuset tänt i en hjärna som inte velat samarbeta alltid! Har lyckats läsa böcker och promenerat och har lite gladare humör, varit socialare än vanligt.

Just nu: Minus 3,2 kg.

1 kommentar:

  1. Hej där, hittade hit via en sida med tips på bästa viktbloggarna där du nämnt mig som inspiratör och blev mycket glad och ärad. Nu är jag igång med GI-diet efter några års uppehåll och därmed också viktnedgång. Har kört två veckor idag. Hur går det för dig. Det var länge sen senaste inlägget nu. Inte lätt att börja mitt i sommaren.
    Men nu kanske du ska haka på ;-)
    Kram och pepp

    SvaraRadera