onsdag 4 juni 2014

Dag två

Så var det andra dagen på detta äventyr. Positivt och negativt att rapportera.

Negativt:
- Jag åt lasagne (inte speciellt lågkolhydrat) för att det redan fanns i frysen och vill ändå käka upp det som finns. En tanke är också som sagt _mjukstart_ och nästa tanke är också att går jag ned för fort på för lite kolhydrater blir avvänjningssymtomen värre.
- Lasagnen mättade inte alls, och det blev två skålar med hallon och grekisk yoghurt till efterrätt.

Positivt:
- Jag lyckades gå på en promenad, hela 50 minuter och 4 kilometer.
- Frukost och lunch var riktigt bra ur lågkolhydrat syn, och mättade jättebra också.
- Lyckokänsla (!) på promenaden!
- Färgade håret illrött av bara farten idag också.

Summering: 
Det enda negativa egentligen med lasagnen var att den inte mättade och att jag sedan inte hade något att sätta emot sötsuget som blev triggat av mjölet.
I övrigt är jag nöjd med dagen och särskilt nöjd med promenaden. Jag har styrka och kraft kvar i kroppen trotts långt uppehåll från rörelse, visst svettas man, men det är ju bara bra.

Imorgon har jag tänkt käka lax med broccoligratäng till middag, så det blir inget kasst käk imorgon hoppas jag. Det finns en fiskgratäng i frysen kvar, men jag sparar den, kanske kan det bli belöning eller något.

/ Teal Taylor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar