tisdag 3 juni 2014

Hej hej!

Första inlägget i en blogg, det känns alltid lite särskilt när man "börjat" om på en ny blogg. En nystart. Den här bloggen skall handla om allt möjligt, saker jag är intresserad av. Det blir förhoppningsvis en del om konst och teckning, kanske om foto, kanske om sömnad, men först och främst så tänkte jag blogga om viktnedgång.

Nystart alltså. Vi får väl se hur det går den här gången. Jag brukar vara lite "nu skall jag köra igång!" men sedan glömmer jag allt så snart jag står i kylskåpet igen och längtar efter en macka. Eller träna! Nu skall jag träna, jag vet ju hur skönt det känns.. men så gör man något annat istället. Så inte ens nu, när jag byggt denna finna blogg så känner jag mig säker på att jag kommer lyckas med detta.

Mjukstart i alla fall, först och främst. En sak i taget.

Med det menar jag - börja käka bra mat igen! Med det menar jag lågkolhydratskost. Inte av någon annan anledning än att det är inte bra för mig att äta gluten och socker. Och med bröd och socker och pasta ur bilden så kommer man rätt långt.

Och så har jag utmanat mig själv att - gå minst 15 minuters promenad 3 gånger denna veckan. Idag är det tisdag, och både idag och igår så var jag ute och gick lite. Men inte någon dedikerad promenad. Så förhoppningsvis blir det en promenad med runkeeper igång, gärna 3 gånger då!

Invägd idag. Och jag har 30 kilo att tappa ungefär. Som slutmål. Delmål uppnådda = Belöning!

Delmål:
1. Minus 5 kg
2. Minus 10 kg
3. Minus 15 kg
4. Minus 20 kg
5. Minus 25 kg
6. Minus 30 kg

Lite tankar: Tänker testa att gå långpromenader, köra 5:2 metoden, äta tillåtande lågkolhydratkost, kaloriräkna samtidigt, mäta och väga mig regelbundet.

Jag skall i de där snygga jeansen igen. Så är det bara. :=)


//Teal Taylor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar